Köpvillkor

Köp- och leveransvillkor.

Krydd & Te Butiken har som mål att alltid ge professionell och hög service
till våra kunder. Nedan följer de köpvillkor som vi arbetar efter och som
överensstämmer med gällande lagstiftning och våra egna riktlinjer.  

Priser 
- Alla priser är som standard i SEK inkl. 12 eller 25% moms. Priset som gäller
är det som är angivet den dag kunden gör sin beställning.


Minderåriga - (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.

Bekräftelse - När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse per e-post med information om din beställning. Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med oss.

Betalning - Det går bra att betala via:

  • Klarna

  • Leveranstid - Beräknad leveranstid är ca 4-5 arbetsdagar. Maila gärna för närmare information om leveranstiden. Om en beställd vara är restnoterad, meddelar vi dig beräknad leveranstid för att godkänna senare leverans eller makulera beställningen.

  • Leveransförseningar - kan ske t ex när en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser emot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen orsakat. Vi meddelar alltid kunden om leveranstiden kraftigt avviker från den vi uppgivit.

  • Transport - Vi använder oss av Posten Dhl när vi skickar varor. Om varan kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till Posten. Om Posten ej åtager sig skadeansvaret kontaktar du oss. Vi skickar för närvarande endast produkter inom Sverige.

  • Transportrisken - Tillsammans med vår fraktpartner står vi för transportrisken dvs risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

  • Reklamation - Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss via mail  eller telefon 076-7084210 för vidare detaljinstruktioner vid reklamation.

    Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 30 dagar . Vid återsändelse av en vara står vi för frakten och eventuell ersättningsleverans. Varan ska återsändas väl emballerad och i originalförpackning med bifogad beskrivning av felaktigheten. Om varan skadas eller kommer bort då kunden (du) återsänder den är kunden (du) betalningsansvarig.
  • EJ UTHÄMTAT PAKET

    Många försändelser levereras till ett postombud där du sedan kan hämta det med hjälp av SMS-avisering och legitimation. Ett ombud tillhandahåller paketet i 14 dagar, innan det skickas i retur till oss.

    För ej utlösta paket kommer vi debutera  250kr.


  • Beställning  - Vi förbehåller oss rätten att logga ditt IP-nummer vid beställning. Vi behandlar personuppgifter i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL). 

Ångerrätt privatkunder - 

Privatkunder har returrätt inom 14 dagar* enligt e-handelslagen. Fraktavgift debiteras våra privatkunder vid ångerrätt. I fall när kunden anser att leverans dröjer på sådant sätt att denne ej längre önskar leverans av beställning, är det kundens ansvar att beställningen avbeställes. Avbeställning är ej giltig förrän kunden fått bekräftelse.

* Gäller ej för Livsmedel.


Force Majeure - Krydd & te butiken är befriad från påföljd för underlåtenhet att
fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i
befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar,
förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska
anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller
ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller
översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force
majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och
produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.

Förbehåll - Krydd & Te Butiken reserverar sig för eventuella skrivfel och

ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll. Av tekniska skäl kan

det vara svårt att återge exakta färgnyanser på produkterna. 


Om du har någon fråga är du alltid välkommen att skriva, ringa eller e-posta
dina frågor till oss.